
Během pandemie jsme si vyzkoušeli práci z domova. Nejdříve jsme z toho byli nadšení, ale postupně jsme si uvědomili její negativa. Řada z nás pracovala na nepohodlných židlích u jídelních stolů nebo v malém bytě, kde nebyl klid na práci.
Uvědomili jsme si, že i při práci z domova musí zaměstnavatel zajistit dobré pracovní podmínky.
Mezi tím se už někteří z nás vrátili do call center a kanceláří, ale ať už pracujeme kdekoliv, nechceme se vrátit k zaběhnutému systému práce.
Práce v call centrech a zákaznických centrech je psychicky velmi náročná a finančně podhodnocená. Nízká základní mzda je „dorovnávána“ bonusy za splněné limity. Mnoho z nás ale na tyto bonusy není schopna dosáhnout, a to i přes to, že pracujeme zodpovědně a za všech sil. Bonusy jsou často nastavené nereálně, stále se navyšují podmínky pro jejich splnění, a to i v průběhu probíhajícího měsíce.
Naše požadavky jsou následující:
- Mzda, která nám zajistí důstojný život a umožní zaplatit zvyšující se životní výdaje. Naše mzda často rozhodně nedosahuje 32 438 Kč, která byla spočítána jako minimální důstojná mzda pro rok 2021 (zdroj: www.dustojnamzda.cz).
- Nastavení reálných a dosažitelných bonusů, nejlépe ve spolupráci s námi zaměstnanci a zaměstnankyněmi.
- Zajištění vhodných pracovních podmínek pro práci z domova – příspěvek na vybavení (kancelářská židle, psací stůl) a příspěvek na náklady (elektřina, internet).
Souhlasíš s našimi požadavky?
Naše požadavky podporují:

Alena Chlapíková
Předsedkyně odborového svazu pracovníků peněžnictví a pojišťovnictví
„Práce v call centrech je psychicky velmi náročná, a proto si vážím těch, kteří ji vykonávají. Do budoucna bude její význam stále narůstat, proto je potřeba, aby pracovní podmínky pracovníků call center byly důstojné. Jsem ráda, že vznikla iniciativa lidí, kterým není jedno, v jakých podmínkách a za kolik pracují. V OS PPP sdružujeme pracovníky z různých call center, proto nám je tato iniciativa blízká a má naši podporu.“

Lucie
Trlifajová
Sociální antropoložka
Centrum pro společenské otázky SPOT / Sociologický ústav AV ČR
„Důstojné ohodnocení není jen o výši příjmu, ale také jeho jistotě a stabilitě. Měl by zajistit takové finanční zajištění, aby člověk, jeho rodina nebyla ve stresu zda pokryjí běžné náklady na život, péči o děti, na nájem. Mzda, která toto umožní by neměla podmíněná zvláštním, nadstandardním výkonem.“
Chceš se dozvědět více?
Přidej se k nám, zanech nám na sebe kontakt a my se ti ozveme.
Nebo si přečti více o dalších tématech: