Ještě v létě, když bylo možné se potkávat v ulicích, jsme se rozhodli, že se vydáme s petičním stánkem do Pardubic na Masarykovo náměstí, abychom se seznámili s pracovnicemi a pracovníky call center. Masarykovo náměstí se vyznačuje nejen tím, že je to dopravní uzel, ale i tím, že se kolem něj mnoho call center vyskytuje. Vzali jsme tedy naši petici za lepší call centra a vydali se na třídenní dobrodružství.
Samozřejmě, že jsme byli večer před dnem petičního stánku nervózní – zopakovali jsme si všechno od toho, jak stánek postavit až po to, jak náhodné kolemjdoucí oslovit a dále se s nimi pobavit. Slunce, které svítilo, nám hrálo do karet a když jsme ve dvě odpoledne byli nachystaní šířit povědomí o tom, proč je třeba zlepšovat podmínky v call centrech, spíše jsme se těšili, než báli. A bylo to moc příjemné. Hned první kolemjdoucí nejenom, že chtěli podpořit petici, ale i pracovali v call centru a měli co říci k pracovním podmínkám.

Často nám lidé opakovali, že bonusy se neustále mění a jsou nedosažitelné, že se obávají, že tenkrát pouze předpokládaný přechod na home office na podzim bude tak chaotický jako na jaře a že zase nedostanou zaplaceny další výdaje za elektřinu a internet. Jak jsme s nimi mluvili, uvědomovali jsme si, jak nedoceněná tato práce je. Přece jenom každý z nich 8 hodin denně komunikoval s mnoha lidmi, řešil jejich problémy a musel s nimi mít trpělivost.
Za ty dva dny, co jsme strávili na Masarykově náměstí, jsme oslovili 200 lidí a mnoho z nich podepsalo naši petici. Jsme rádi, že nás neodradili ani vysoké teploty ani to, že oslovování lidí na ulici není vždy nejjednodušší. Rozhodně to stálo za to, protože jsme mohli vyjádřit naši podporu pracovnicím a pracovníkům a call centrech a zároveň seznámit ostatní s naší iniciativou. Těšíme se, až se znovu budeme moci vydat do ulic 😊.
I ty můžeš pracovníky a pracovnice podpořit a podepsat náš otevřený dopis. Chceš se zapojit nebo se dozvědět více? Napiš nám.