Sbíráme podpisy pod společné prohlášení zaměstnanců call center
Během pandemie si mnozí z nás poprvé vyzkoušeli práci z domova. Nejdříve jsme z toho byli nadšení, ale postupně jsme si uvědomili její negativa. Řada z nás pracovala na nepohodlných židlích u jídelních stolů nebo v malém bytě, kde nebyl klid na práci. Uvědomili jsme si, že i při práci z domova musí zaměstnavatel zajistit dobré podmínky pro práci.
Mezi tím, už jsem se někteří z nás vrátili do call center a kanceláří a zase zpátky, ale ať už pracujeme kdekoliv, nechceme se vrátit k zaběhnutému systému práce.
Práce v call centrech a zákaznických centrech je psychicky velmi náročná a finančně podhodnocená. Nízká základní mzda je „dorovnávána“ bonusy za splněné limity. Mnoho z nás ale na tyto bonusy není schopna dosáhnout, a to i přes to, že pracujeme zodpovědně a za všech sil. Bonusy jsou často nastavené nereálně, stále se navyšují podmínky pro jejich splnění, a to i v průběhu probíhajícího měsíce.
Naše požadavky jsou následující:
- Mzda, která nám zajistí důstojný život a umožní zaplatit zvyšující se životní výdaje. Naše mzda často rozhodně nedosahuje 31 463 korun, která byla spočítána jako minimální důstojná mzda (zdroj: www.dustojnamzda.cz).
- Nastavení reálných a dosažitelných bonusů, nejlépe ve spolupráci s námi zaměstnanci.
- Zajištění vhodných pracovních podmínek pro práci z domova – příspěvek na vybavení (kancelářská židle, psací stůl) a příspěvek na náklady (elektřina, internet).
Po sesbírání dostatečného počtu on-line podpisů zašleme toto prohlášení za iniciativu Práce na drátě zaměstnavatelům skrze Asociaci ABSL (Association of Business Service Leaders), která zastupuje odvětví podnikových služeb v Česku. Vaše jména a kontaktní údaje nebudou zveřejněny.
Naše požadavky podpoř zde: